logo
 Archiwum Centrum Kształcenia Europejskiego Centrum Kopernik Centrum handlowe silezja Katowice Centrum Kultury Kalisz Centrum Handlowe clif Warszawa Centrum Fitness Olimp Centrum Kształcenia Medycznego Centrum plazza Poznań Centrum Onkologii Wrocław centrum Stockholm
Ogldasz posty znalezione dla zapytania: CENTRUM RZGÓW






Temat: Stadion Dziesięciolecia się przenosi
Stadion Dziesięciolecia się przenosi
Z racji przestrzennego położenia na mapie Warszawy, z racji powierzchni jaką
dysponuje powinien ten handel być przeniesiony na warszawaską ,,Skrę'' przy ul.
Wawelskiej. Klub miałby też pieniądze na odbudowę większości swej zniszczonej
dzisiaj infrastruktury. Z całą pewnością ludzie (klienci) nie będą jeździli 20
kilometrów za Warszawę na zakupy realizowane rodzinnie częto i gęsto przez
biedniejszą część warszawiaków, ponieważ czas i koszt przejazdu przekroczą
możliwości kupujących. Pomysł, jakoby klient chciał dojeżdzać tak daleko - jest
pobożnym życzeniem nie realnym w praktyce do spełnienia. Nadarzyn pod Warszawą
charakteryzuje się całokowicie poblokowanymi drogami dojazdowymi, zatem fakt
ten znakomicie odstręcza dodatkowo (poza dystansem jaki trzeba byłobu pokonywać)
od zamiaru korzystania z tego centrum. Rzgów pod Łodzią....chmmm- to chyba
dalej niż 30 minut dojazdu jak to ma miejsce dzisiaj?! Przegldaj reszt postw



Temat: Czy jeżdzi ktos samochodem do Niemiec?
Widialam takie "stoisko" pod chmurka z proszkami i innymi chemikaliami z Niemiec
w Rzgowie. Nie podam dokladnie jaka to ulica, bo jestem wzrokowcem. Jak
wjedziesz do Centrum Rzgowa, trzeba jechac caly czas prosto, rownolegle do A1,
jakby na zaplecze tych hal, ktore widac z dwupasmowki. Charakterystyczne jest
to, ze na tej ulicy jest mnostwo latarni z kulistymi lampami. Po prawej stronie
przy ulicy widzialam kilka razy jak czlowiek z samochodu sprzedawal chemie z
Niemiec. Powinnas zauwazyc, bo obok samochodu stala calkiem pokazna wystawa. Co
prawda do Niemiec nie jade, ale do Rzgowa moge Cie przy okazji zabrac:)
Pozdrawiam. Aha! Po lewej stronie, mniej wiecej vis a vis jest taka nowa hala
POLROS. Przegldaj reszt postw



Temat: Czyzby koniec LTR-u
> Oj, nie sądzę. Weź pod uwagę, że takowy pociąg nie obowiązują ograniczenia,
> jakie dotyczą autobusu czy tramwaju (czyli 70 km/h). Poza tym pociąg będzie
> miał nie kilkadziesiąt przystanków, ale kilka. Tuszyn, Rzgów, Ruda (?),
> Lotnisko, Kaliski, Centrum, Fabryczny

Niestety są inne ograniczenia:
- pociągu w przeciwieństwie do tramwaju nie wciśniesz do centrum Rzgowa czy
Tuszyna
- kilka przystanków skróci czas przejzadu, ale wydłuży czas dojścia do środka
transportu
- 160 km/h na terenie zurbanizowanym wydaje mi się wątpliwe Przegldaj reszt postw



Temat: Czyzby koniec LTR-u
> KOsztowna, wymaga wiaduktu przy Rzgowskiej/Ustronnej

Jeśli ma być to konkurencyjny tramwaj podmiejski, to wiadukty być muszą czasami.

Co do przebiegu linii.
Jedziemy wzdłóż Rzgowskiej do Paradnej na pewno, dalej nadal wzdłóż Rzgowskiej -
może być w osi ulicy, może być po stronie szpitala (lepiej). Za głównym wjazdem
pod szpital (te sypiące się wiadukty), tramwaj miejski zjeżdża w prawo na pętle
Al. Matek Polskich/ Przednia, natomiast tramwaj podmiejski następny przystanek
(a więc za CZMP) miałby na Starowej Górze. Najłatwiej na SG dostać się jadąc
środkową kąta Graniczna-Ustronna - chodzi o lekki, długi łuk, skręcający na
południe w korytarz niezabudowany (korytarz ten się nie zabuduje!) prostopadły
do ul.Centaralnej na SG (oś tego przedmieścia). Korytarz nasz cały czas zbliża
się do Łódzkiej (Rzgowskiej) i zaraz za "centrum" SG jest już styczny do
Rzgowskiej. Kwestia dalszego przebiegu linii jest dyskusyjna, bo np. tramwaj
może wjechać pod wiadukt na Gadce i jechać do centrum Rzgowa, jak kiedyś, ale
można próbować ciągnąć linie nadal wzdłóż krajowej jedynki. Przegldaj reszt postw



Temat: Czyzby koniec LTR-u
> Może być albo po stronie szpitala, albo po przeciwnej. W osi ulicu- wymagaloby
> to przebudowy calej Rzgowskiej. Za ul. Paradną pas rozdzielający znaczznie się
> zwęża.

Pewnie, że tramwaj z boku. A Rzgowska i tak tam nadaje sie do przebudowy.

> Choć gdybyśmy chcieli odbudować linię na Rudę, dobrze by było ze względów
> technicznych, żeby obie linie spotykały się w Gadce Starej.

Zapewne.

> Moim zdaniem do centrum Rzgowa, tak jak kiedyś. Generatorem ruchu byłoby
miasto (od nowego roku :)) Rzgów i bazary Ptaka.

Też tak uważam. Omijanie miasta przez tramwaj, to nieporozumienie.

> Krańcówka przy Ptaku, z możliwością przedłużenia linii polami do Tuszyna.

No tu będzie problem. Między Rzgowem, a Tuszynem pól nie ma, chyba, że od
wschodu okrążymy las, ale to bez sensu (tramwaj robi koło), do tego tam będzie
ewntualnie kolej.

> Aha, prowadzenie linii wzdłuż "1" ma jeszcze jedną wadę- wysokie ceny gruntów.

Fakt. Przegldaj reszt postw



Temat: wosp./ tvp3 ( filowa encyklopedia..../ wycieczka
wosp./ tvp3 ( filowa encyklopedia..../ wycieczka
dnia 8 stycznia odbyla sie wycieczka .
tytul wycieczki: najmlodsze miasto w polsce i najmlodsze lotnisko w lodzi .
jak nie trudno sie domyslic celem imprezy bylo odwiedzenie rzgowa i lotniska
lublinek .
na wyzej zapowiedziana przez tvp3 wycieczke zglosilo sie bardzo duzo osob w
sumie na ten cel zostalo udostepnionych przez lodzki pks 5 autokarow .wyjazd
zaplnowano z ulicy sienkiewicza biura telewizji tvp 3 .oplata za ta wycieczke
byl datek na wosp.pocztek imprezy godzina 10.00 jednak ostatni autokar
odjechal spod osrodka po 10.30 . Na poczatku pojechalismy do rzgowa ulicami:
kilinskiego-pilusdskiego-sienkiewicza-piotrkowska-rzgowska do centrum rzgowa
.przysanek mielismy przy urzedzie miasta rzgowa.nastpenie udalismy sie do
zabytkowego kosciola sotjacego przy glownym rynku tutaj powitlaa nas hucznie
rzgowska orkiestra na swoich bebnach ,trabach i tym podobnych instrunetach
,bylo bardzo milo i kazdemu sie spodobal wystep ,nastepnie udalismy sie do
urzedu miast rzgowa gdzie powitanao nas goraca herbata i ciastkami ,bedac w
rzgowie miedzyczasie przewodnicy z lodzkiej trojki opowiedzieli nam troche
histori miasta odwiedzilsmy dawny rynek w rzgowie ( w glebi ) nastepnie za
nasz czel obralismy lotnisko lublinek w kierunku lublinak pojechalismy
nastepujacymi ulicami :rudzka-pabianicka -al.jana pawla 2-obywatleka-pienista
na lotnisku powital nas osobiscie sam prezes opowiedzial nam krotka hisotire
lotniska zwiedzilsimy terminal 1i 2 .i na tym wycieczka sie zakonczyla
poworcilsmy pod gmach tvp 3 i kazdy sie rozszedl w swoaj strone:) Przegldaj reszt postw



Temat: "50" do CH Ptak?
Bardzo wątpię czy CH Ptak zapłaci za przedłużenie trasy
autobusów .Zawsze tak piszą ,że CH Ptak za coś płaci ,ale realia
potem okazują się inne , np. ŁKS, Piotrkovia , Pogoń Szczecin . Ptak
brał w Piotrkowie i w Szczecinie w 80 % opłtę targową z targowisk
miejskich i z tego utrzymywał piłkarzy ,ale w prasie pisali,że Ptak
utrzymuje ze swoich prywatnych pieniędzy . A gminie Rzgów nie płacił
za większośc hal podatku od nieruchomosci ,ponieważ hale przepisał
na kluby piłkarskie . Teraz też na autobus jadący z Łodzi do CH Ptak
łoży miasto ..Łódż i Rzgów ,chociaż autobus ten przez centrum Rzgowa
nie jedzie lecz dwujezdniówką .Tak ,tak omija Rzgów . To jest
sponsoring wg. metody Ptaka . Przegldaj reszt postw



Temat: Dojazd do Rzgowa
w sumie same nieścisłości :(
Z Łodzi do Rzgowa można dostać się m. in.:
a) z Placu Niepodległości - autobusy PKS odjeżdżają nieco częściej niż co
godzina. Dojeżdżają do CH "Ptak", przejeżdżają przez centrum Rzgowa
b) z pętli przy ul. Broniewskiego (to są Chojny?) - autobusy PKS docelowo do
Tuszyna, ale przejeżdżają przez centrum Rzgowa. Z tejże pętli kursują także
prywatne busy (ale chyba nieregularnie)

Przegldaj reszt postw



Temat: Czyzby koniec LTR-u
> Jeśli ma być to konkurencyjny tramwaj podmiejski, to wiadukty być muszą
> czasami

Zgoda.

> Jedziemy wzdłóż Rzgowskiej do Paradnej na pewno, dalej nadal wzdłóż
> Rzgowskiej może być w osi ulicy, może być po stronie szpitala (lepiej).

Może być albo po stronie szpitala, albo po przeciwnej. W osi ulicu- wymagaloby
to przebudowy calej Rzgowskiej. Za ul. Paradną pas rozdzielający znaczznie się
zwęża.

> (a więc za CZMP) miałby na Starowej Górze. Najłatwiej na SG dostać się jadąc
> środkową kąta Graniczna-Ustronna - chodzi o lekki, długi łuk, skręcający na
> południe w korytarz niezabudowany (korytarz ten się nie zabuduje!) prostopadły
> do ul.Centaralnej na SG (oś tego przedmieścia). Korytarz nasz cały czas zbliża
> się do Łódzkiej (Rzgowskiej) i zaraz za "centrum" SG jest już styczny do
> Rzgowskiej.

Zgoda.
Choć gdybyśmy chcieli odbudować linię na Rudę, dobrze by było ze względów
technicznych, żeby obie linie spotykały się w Gadce Starej.

> Kwestia dalszego przebiegu linii jest dyskusyjna, bo np. tramwaj
> może wjechać pod wiadukt na Gadce i jechać do centrum Rzgowa, jak kiedyś, ale
> można próbować ciągnąć linie nadal wzdłóż krajowej jedynki.

Moim zdaniem do centrum Rzgowa, tak jak kiedyś. Generatorem ruchu byłoby miasto
(od nowego roku :)) Rzgów i bazary Ptaka.
Krańcówka przy Ptaku, z możliwością przedłużenia linii polami do Tuszyna.
Aha, prowadzenie linii wzdłuż "1" ma jeszcze jedną wadę- wysokie ceny gruntów. Przegldaj reszt postw



Temat: "50" do CH Ptak?
> chociaż autobus ten przez centrum Rzgowa
> nie jedzie lecz dwujezdniówką .Tak ,tak omija Rzgów

No i wlasnie masz kwintesencje, Ptak placi za kursy do swojego CH a
nie do Rzgowa Przegldaj reszt postw



Temat: autobusy podmiejskie
Dodam jeszcze - kursy dojazdowe i zjazdowe z Lodzi do Glowna. MPK kiedys
obslugiwalo dwie linie autobusowe w Glownie. Jeden z kursow linii 60 dojezdzal
tez do Glowna. Te kursy neimialy numeru ale mialy rozklady wywieszone na calej
trasie.

Co jeszcze, za komuny odjezdzal z ul. Bazarowej autobus do Grotnik przez
Aleksandrow. Nie mial numerow. Jezdzil w dniw wolen od pracy w sezoeni letnim.

Poniewaz MZK Pabiniace jako jedyne podtrzymuje dawna numeracje linii
podmiejskich MPK-Lodz to wspomane jeszcze o pewnych liniach:

T - poczatkowo - z Dw.PKP Pabianie, Laska, Zamkowa, Warszwska, Rzgowska - Wola
Zaradzynska, Gospodarz, Rzgow (przez centrum Rzgowa), Modlica Poddebina,
Tuyszyn/Rynek.
Ta linie skrocono jezdzi obecnie tylko do Rzgowa pl. 500 lecia. Tlyko jeden
kurs jak dorze kojarze dojezdza co CH Ptak. Linia obecnie wykonuje tlyko kilka
kursow i konczy swo zywot okolo 14-15.

D - Obslugiwana wpsolnie przez MZK-Pabinaice i ZKM Lask. Linia ktora wykonczyla
pociagi podmiejskie. Ma dwa warianty trasy:
dni powszednie - Pabianice Partyzancka - Konstantynowska - Warszawska -
Zamkowa - Laska - Chechlo - Dobron - Kolumna (wlezdzal wglab Kolumny pod Dw.
PKP) - Lask: Warszawska - przez blokowisko na poludniu Lasku - Rynek.
W dni wolne od pracy (w soboty od godzin popoludniowych) odjezdzaja autobusy z
os. Bugaj, 20 stycznia - 3 maja - Warszawska ....

Ze wzgledu na znaczne oblozenie pasazerami - sa dodatkowe kursy na odcnku
Kolumna-Pabiniace. MZK Pabiiace oznacza je jako D-bis, ZKM Lask nie stosuje
dodaktowego oznaczenia - jedynie tablica Kolumna.

Ta linie dublowal PKS - oznaczenie P. Z tym ze niektore kursy byly wydluzone az
do Zdunskiej Woli

Linia L - linia zielona kurujaca w weekendy w okresie wiosenno-letnim
Trasa Waltera Janke - 20-Stycznia - 3 maja - Warszawska - Zamkowa - Laska -
Chcechlo - Dobron - Mogilno - Ldzan - kol. Ldzan.

I na koniec wspomne tez o dwoch dziwnych liniach obslugiwanych przez PKS.
(pierwsza polowa lat 90-tych).
Mialy numer 4 i 5. Krancowke mialy na Broniewskiego pomiedzy Rzgowska i
Kilinskiego. Potem jechaly Rzgowska. Jedna z nich do Rzgowa i Gospodarza,
Druga do Prawdy przez Rzgow.

Z Chocianowic do Konstantynowa i Aleksandrowa Lodzkiego przez pewien czas
jezdzila linia mikrobusowa obslugiwana przez Tramwaje Podmiejskie.

MKT obsluguje linie Zgierz-Grotniki.

To jako uzupelnienie.... Przegldaj reszt postw



Temat: Łódzkie mamusie !!!
W Rzgowie to pierwsza hala jadąc od centrum Rzgowa, dokładnie hala Gałkiewicza,
pozostałe są Ptaka. W każdym razie dużo większego wyboru niż w Łodzi to raczej
nie będzie, a i cenowo podobnie.
Przegldaj reszt postw



Temat: Czyzby koniec LTR-u
Tramwaj do Rzgowa
> Tylko do pewnej odległości opłaca się wydłużać istniejące linie
> autobusowe/tramwajowe - nie można w nieskończoność kumulować potoków
> pasażerów.

Zgadzam się.
Ale wydłużenie "11" i "46" tym liniom wyszło raczej na dobre. Rzgów jest bliżej
Łodzi niż krańcówka "11" w Pabianicach, a odleglość Łodzi od Tuszyna jest
mniejsza niż od Ozorkowa. (Poza tym czas przejazdu nowego tramwaju na
nowoczesnym torze do Tuszyna będzie krótszy niż trupa przegubowca do Ozorkowa).
Nie upieram się przy "6"- preferuje ją ze względu na przejazd przez cale
centrum- ale równie dobrze można zamiast niej poprowadzić w tamtym kierunku
linię kończącą się na Północnej, telefonicznej, adiostacji czy wreszcie na
Legionów.

> Powyżej tej granicy przewaga samochodu nad pojazdem komunikacji miejskiej
> jest już tak duża, że komunikacja zbiorowa w takiej formie się nie sprawdzi.
> Jedyną radą wtedy jest coś ominąć. Można to robić na dwa sposoby. Linią
> autobusową pospieszną lub pojazdem szynowym odseparowanym od tych jadących
> normalnie.

Tramwaj do Tuszyna pokryałby się z istniejącymi liniami tylko do CZMP. Więcej-
na odcinku Rzgów-Tuszyn różnica między nim a koleją wąskotorową byłaby
niewielka.

> Nie czuję sie na siłach określić czy tę granicę przekracza już Rzgów, czy
> jeszcze nie. Wydaje mi sie, że tak, choć jest to czysto intuicyjne.

Moim Zdaniem nie, gdyż jego położenie w stosunku do zurbanizowanej części Łodzi
jest chyba lepsze nawet niż Konstantynowa (i lepsze niż Zgierza przed budową
osiedli na Radogoszczu). Odległość od Tuszyna jest porównywalna do odległości
od Lutomierska czy Ozorkowa, przy czym ze względu na rozwój gospodarczy Tuszyn
wygenerowałby większą liczbę podróżnych.

Trochę inna sytuacja jest z Piotrkowem, stąd gdybyśmy chcieli uszczęśliwić to
miasto tramwajem, musiałby to być raczej tramwaj dwusystemowy, jadący między
Łodzią a Piotrkowem po linii NS (przy skrzyżowaniu linii NS z którąś z linii
tramwajowych zjeżdżałby w Łodzi na tor tramwajowy).

> Pociąg ma tę przewagę, że jego możliwości techniczne są sporo większe
> (prędkość max. w tym przypadku 70 km/h a 160 km/h)

Rozwijanie przez taki pociąg 160 km/h na odcinku między Rzgowem a Łodzią wydaje
mi się wątpliwe. Zwróć uwagę, że nie jechalby on jako pośpieszny tylko jako
osobowy (i to prawdopodobnie zatrzymując się cęściej niż obecne osobowe,
podobnie jak austraiackie R-Bahn).

> a do tego może on coś (np. Rzgów)
> obsługiwać "przy okazji".

Pytanie podstawowe- jak chcesz go wprowadzić do centrum Rzgowa? Jeśli stacja
będzie w polu, popularność pociągu będzie niewielka, podobnie jeśli cały rejon
Rzgowa i Starowej Góry będzie obsługiwać jedna stacja.
Drugie pytanie- jak chcesz taki pociąg wprowadzić do centrum Łodzi. Dw. kaliski
jest na obrzeżach, do Dw. Fabrycznego musiałby wykonać spore koło.

> Biorąc pod uwagę chęć i możliwości Rzgowa do
> podciągnięcia choćby autobusu, raczej nie ma co liczyć na tramwaj. Kolej zaś
> budowana by była z pieniędzy krajowych.

Możliwości Rzgów ma (nie ma nawet żadnego problemu z wykupem gruntów, problemem
są chęci. Zresztą tutaj piłka znajduje się po stronie władz Łodzi. Odbudowa
tramwaju do Rzgowa/Tuszyna wzdluż ul. Rudzkiej sensu żądnego nie ma, tramwaj
musiałby biec Rzgowską do CZMP, a następnie przez Osiedle do ul. Rudzkiej
(gdzie spotykałby się z odbudowaną linią na Rudę, kończącą się w Gadce Starej-
ale to temat na odrębną dyskusję).

Autobusy to oddzielny temat. Rzgów ma PKSy jeżdżące do Łodzi co 15-20 min, w
dodatku najkrótszą trasą ul. Rzgowską. Autobusy MPK są w Rzgowie do niczego
niepotrzebne.

> W przypadku Rzgowa sprawę pogarsza też fakt, że linia idzie wzdłuż dłuższej
> osi miasta - co zwiększa ilość przystanków, które są po drodze.

W przypadku tramwaju to zaleta a nie wada. Tramwaj na przystanku stoi 30-60
sekund, z tym że na liniach podmiejskich raczej bliżej 30 sek. A im bliżej
przystanek od domu czy miejsca pracy tym większa chęc skorzystania z tego
środka transportu.

pozdrawiam Przegldaj reszt postw